dimecres, 20 de juny de 2018

Els "monólogos" de 6è


Durant aquest curs vam estar llegint el llibre “Me parto”, on el protagonista era Jammie Grimm. Aquest personatge va en cadira de rodes i li agrada molt fer riure a la gent fent monòlegs. Durant el llibre es presenta a diferents concursos i els guanya.
També vam tenir l’oportunitat de conèixer en persona a Marc Buxaderas. És un noi amb discapacitat que es vol guanyar la vida fent monòlegs i aquell dia ens va fer una exhibició de com era un monòleg.
Aquestes són les raons que ens van inspirar a fer el nostre monòleg.
Primer l’Eladi ens va proposar fer un monòleg i a nosaltres ens va semblar molt bona idea, però sabíem que seria una feina difícil i que hi hauríem de dedicar molt de temps.
Al principi pensàvem que quedaria molt malament i que no faria gràcia. Vam començar a pensar idees i a 6A va sortir la de comparar la classe amb una presó. A 6B van sortir-ne dues que eren les més votades: la del zoo i la de comparar la gent amb animals. Les vam ajuntar i vam decidir que aquest seria el tema general del nostre monòleg.
A 6B al final vam decidir fer una història en que el nostre col•legi fos un zoo. Això sí, ens va costar molt trobar el nom, però vam pensar: “I si li posem ZOO-OMS ja que estem parlant d’un ZOO i de l’OMS I DE PRAT?”.
A 6A vam anar pensant idees que poguessin comparar la classe amb una presó.
L’Eladi va repartir fulls en blanc perquè féssim una pluja d’idees entre els components de cada taula.Cada 5 minuts canviàvem de taula, anàvem a la que volguéssim i allà havíem de fer una altra pluja d’idees amb les persones que havien anat a aquella mateixa taula. Després l’Eladi va recollir els fulls amb totes les idees i les vam apuntar a la pissarra. HI havia moltes idees bones...
A 6A comparar les bates amb els uniformes de la presó, que les aules fossin cel·les, etc.
A 6B que les formigues del sorral fossin alumnes de P3, que les taules de les classes fossin illes...
Vam començar a afegir idees... que si això fa gràcia,que si no en fa... Després de la pluja d’idees vam seguir afegint noms de personatges i comparacions. Gràcies a això vam anar formant textos i evolucionant el monòleg.
Quan ja teníem moltes idees pensades, les vam posar en ordre.
A 6B vam pensar un recorregut pel cole on les persones seríem animals i vam decidir 9 parts diferents d’aquest recorregut. Aquest va ser l’esquelet de la història. Llavors ens vam ajuntar en grups de 3 i cada grup va escollir una part de la història per desenvolupar-la.
A 6A el mateix però fent que cada part de l'escola fos una part de la presó.
Un cop ja havíem fet els grups de 3, l’Eladi ens va donar una part diferent a cada grup,com per exemple: entrada, pavelló, aula de música... Cada grup va anar escrivint els textos de la part que li corresponia amb totes les idees.
Quan vam tenir clar què diria cada grup de 3, vam començar a practicar fins que vam millorar. Quan ja ho sabíem dir sense llegir del paper vam començar a improvisar i afegir coses noves. Vam dedicar moltes hores a practicar. Després ja vam estar preparats per enregistrar-ho.
Ho vam anar enregistrant per trossets i tots els grups van necessitar alguns consells de la classe per sortir endavant: no bellugar-se mentre ens enregistràvem, no parlar de pressa,vocalitzar...
Després l’Eladi a casa seva va preparar el muntatge del vídeo del monòleg. Al principi hi va posar una foto del Club de la Comedia amb música, va posar una introducció i al final de tot hi va posar els noms de tots els de la classe.
I vam esperar en silenci i mantenint el secret a que passessin les reunions de pares on els volíem ensenyar els "monólogos" com una sorpresa.
Ara que ja els han vist... els deixem aquí al bloc exposats.
Esperem que us agradin!